Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Οι μαθητ(ρι)ες και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι λάστιχο. Έστω και τώρα μέτρα για τη δημόσια υγεία, για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία!

 


Τις τελευταίες μέρες στην πόλη μας κι όλη τη χώρα βιώνουμε την αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων του covid-19, έχοντας δυστυχώς νοσούντες και μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών αλλά και μικρών μαθητών και των γονέων τους. Το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση αυτή. 8-9 μήνες από την εμφάνιση της πανδημίας δεν έχουν πάρει ούτε ένα μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας και κωφεύουν απέναντι σε όλες τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Αντί λοιπόν των αναγκαίων μέτρων για την αποφασιστική αντιμετώπιση της πανδημίας και μετά την πολύμηνη παλινωδία μεταξύ του είναι ή δεν είναι μεταδοτικά τα μικρά παιδιά και το άνοιγμα των σχολείων «με δυο μάσκες κι ένα παγουρίνο» σαν όπλα απέναντι στον κορωνοϊό, σήμερα η κυβέρνηση επιλέγει να κλείσει και τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία. Συνεχίζοντας την πολιτική της επιβολής νέων απαγορεύσεων (και στέρησης δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών) και της ενίσχυσης μεγάλων συμφερόντων όπως αυτά του ιδιωτικού τομέα υγείας ή των Μ.Μ.Ε., επιβάλλει το κλείσιμο και των σχολείων της Π.Ε., επικαλούμενη την «ανάγκη μείωσης των μετακινήσεων του πληθυσμού».

Για να απαντήσει δε στα μορφωτικά ζητήματα που δημιουργεί το κλείσιμο των σχολείων επιλέγει μεταξύ άλλων την επιβολή της Εξ Αποστάσεως «Εκπαίδευσης» (ΕξΑ.Ε.), με την χρήση του κακόφημου webex, που μόλις λίγες μέρες πριν κατέρρευσε, μόλις στη δεύτερη διδακτική ώρα (!) της χρήσης του σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα τα 4-11 χρόνων παιδιά των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας καλούνται από τις 9 το πρωί να παρακολουθήσουν μαθήματα στην εκπαιδευτική τηλεόραση και στη συνέχεια σύγχρονη ΕξΑ.Ε. από τις 2.10 έως τις 5.20μ.μ.!!!

Εγείρονται έτσι δυο νέα ζητήματα: Από την μια, τα μικρά παιδιά μετατρέπονται σε ρομποτάκια που για 8 ώρες και 20 λεπτά(!!!) θα είναι υποχρεωμένα να βρίσκονται μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης και του υπολογιστή (ή του tablet ή κινητού). Την ίδια στιγμή παραβιάζεται με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο το ωράριο των εκπαιδευτικών, υποχρεώνοντάς τους σε εργασία πέραν του εργασιακού ωραρίου 8-2. Δίπλα σ’ αυτά πρέπει να προσθέσουμε και το γεγονός ότι σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητ(ρι)ες ειδικά των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων, αδυνατούν να έχουν οποιαδήποτε δυνατότητα παροχής ή πρόσβασης στην ΕξΑ.Ε. λόγω έλλειψης ηλεκτρονικού υπολογιστή ή σύνδεσης στο internet. Διότι παρά τα τεράστια ψέματα της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., κανένας ηλεκτρονικός εξοπλισμός δεν έφτασε ποτέ στα σχολεία και τους/τις μαθητ(ρι)ες. Η υγειονομική κρίση γίνεται με έναν ακόμη τρόπο ευκαιρία για την καταστρατήγηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.

Γίνεται όλο και πιο φανερό ότι τα σχολεία κλείνουν γιατί η κυβέρνηση επέλεξε να στηρίξει συγκεκριμένα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα αντί να υιοθετησει τα αιτήματα του υγειονομικού, του εκπαιδευτικού και γενικά του λαϊκού κινήματος. Η εμπειρία των τελευταίων 8-9 μηνών δείχνει ότι το κλείσιμο των σχολείων ελάχιστα θα συνεισφέρει στην αντιμετώπιση της πανδημίας ειδικά αν στο διάστημα αυτό δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα

ü Για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων

·      Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα

·      Άμεση εύρεση/διαμόρφωση σε κάθε Δήμο των αναγκαίων νέων σχολικών χώρων για το σπάσιμο των τμημάτων

· Άμεση πρόσληψη όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών

· δωρεάν τακτικά tests για μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς και παροχή όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας

 

ü     Για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας

· Άμεσες προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού

· Άνοιγμα παλιών νοσοκομείων και επίταξη ιδιωτικών δομών υγείας

· Άμεση ίδρυση (ή επαναλειτουργία) και πλήρης λειτουργία Κέντρων Υγείας και δομών πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε κάθε γειτονιά

Απέναντι στην κρίσιμη αυτή κατάσταση, ως Δ.Σ. του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης:

Ø     Καλούμε το Υ.ΠΑΙ.Θ. και την κυβέρνηση, να υιοθετήσουν άμεσα τα παραπάνω μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων μετά το 15ήμερο. Καλούμε τους γονείς και όλη την κοινωνία να πιέσουν σ’ αυτή την κατεύθυνση.

Ø     Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταγράψουν τις ελλείψεις ηλεκτρονικού εξοπλισμού και να απαιτήσουμε από το Υ.ΠΑΙ.Θ. την άμεση κάλυψή τους

Ø     Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να πάρει τώρα θέση, να κηρύξει και να καλέσει (μαζί με την ΑΔΕΔΥ) σε απεργία-αποχή από την σύγχρονη Εξ Αποστάσεως “Εκπαίδευση” και να οργανώσει τον αγώνα για την απόκρουση και των νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων

Ø     Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν (και) το συνημμένο σχέδιο πρακτικού, στα πλαίσια της συνολικής πάλης για την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας και της υγείας του κοινωνικού συνόλου.

 

                                          Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης       

                      Η πρόεδρος                                              Ο γεν. γραμματέας     

   

              Δέσποινα Σαββίδου                                              Ηλίας Σμήλιος

   


                                                                   *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ

    

Απόφαση του συλλόγου διδασκόντων σχετικά με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 155689/ΓΔ4 ΦΕΚ 5044/Β/14-11-2020

 

1.  Η απόφαση να κλείσουν τα σχολεία έχει να κάνει με την απόφαση του υπουργείου και της κυβέρνησης να μην πάρουν κανένα μέτρο για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών με πρώτο και κύριο τη διαμόρφωση συνθηκών ελάχιστου συγχρωτισμού στις τάξεις/σχολεία με τη μείωση των μαθητών ανά τάξη (12-15).

2.  Η τελευταία απόφαση να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία/νηπιαγωγεία με την πρόφαση της κινητικότητας γονιών/κηδεμόνων/μαθητών και συγχρωτισμού τους στις πύλες των σχολείων θα  μπορούσε να λυθεί με διαφορετικές ώρες προσέλευσης αλλά και εισόδου τους από διαφορετικές πύλες.

3.  Η υποχρεωτικότητα για μαθητές και εκπαιδευτικούς της σύγχρονης εξ αποστάσεως που επιχειρεί το ΥΠΑΙΘ με την επίκληση της πανδημίας ενώ κρίνεται νόμιμη με την ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ 4/2020 (07-09-2020) της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν παίρνει καθόλου υπόψιν  τις συστάσεις που αναφέρονται στο σκεπτικό της με προθεσμία τριών (3) μηνών για την εφαρμογή τους από τη δημοσίευση της παραπάνω απόφασης. Οι ευθύνες του υπουργείου για κάθε παραβίαση βασικών συνταγματικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των μαθητών/εκπαιδευτικών με τους όρους και προϋποθέσεις που θέτει είναι τεράστιες.

4.  Σύμφωνα με την ελληνική και διεθνή παιδαγωγική βιβλιογραφία η «Εξ Αποστάσεως» δεν είναι εκπαίδευση καθώς απουσιάζουν από αυτήν αναγκαία στοιχεία όπως η προσωπική επαφή, η ψυχική επικοινωνία, το κλίμα εμπιστοσύνης και ελευθερίας που οφείλουν να αναπτύσσονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με την έννοια αυτή σε καμιά περίπτωση η «Εξ Αποστάσεως» δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.

5.  Εισάγει μονοδιάστατη μεθοδολογία εφαρμογής της συνταγματικής αρχής παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης σε έκτακτες συνθήκες χωρίς να χορηγεί τα απαραίτητα μέσα που θα την εξασφαλίζουν σε μαθητές/εκπαιδευτικούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες και δυνατότητες που μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αξιολογήσουν.

6.  Εισάγει μια εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές του δημοτικού και κατά συνέπεια για τους εκπαιδευτικούς που η χρονική διάρκεια της ξεπερνά κάθε όριο αφού αρχίζει με την εκπαιδευτική τηλεόραση στις 9:00 και τελειώνει στις 17:20 μμ δηλαδή συνολικά 8 ώρες και 20'. Χρονικό διάστημα που υπερβαίνει και αυτού ακόμη του εργασιακού 8ωρου.

7.  Η παραβίαση του εργασιακού ωραρίου όπως και όλες οι σχετικές αποφάσεις με την υποχρεωτικότητα της σύγχρονης εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης που καθορίζεται μετά τη λήξη του συμβατικού ωραρίου στις 14:00 έχει γίνει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη κανενός εκ των συμμετεχόντων μαθητών/γονιών/εκπαιδευτικών ενώ το σχετικό ζήτημα και η πιθανότητα εφαρμογής του βρίσκεται στην επικαιρότητα μήνες τώρα. Η κατάφωρη παραβίαση του ελεύθερου χρόνου, των εργασιακών δικαιωμάτων κ.α. πολλών δείχνει μια καταφανώς αυταρχική και αντιδημοκρατική πρακτική και νοοτροπία, που δεν έχει τη συναίνεση που απαιτείται και χρησιμοποιεί δια της υποχρεωτικότητας συνθήκες εξαναγκασμού  ώστε να δημιουργούνται εύλογες απαιτήσεις αποζημίωσης και κυρίως άρνησης εφαρμογής που στην προκειμένη περίπτωση υπερασπίζεται το κεκτημένο στοιχειωδών δικαιωμάτων και της ακροτελευταίας διάταξης του συντάγματος &4. "H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία."

8.  Καλείται το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να προχωρήσει σε όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα (λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες προστασίας της υγείας με 12-15 μαθητές στις τάξεις) για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης σε συνθήκες πανδημίας με κριτήριο τη δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία.

9.  Καλείται η ΔΟΕ άμεσα να υπερασπισθεί τα δικαιώματα μαθητών και γονιών, να προσκαλέσει το ΥΠΑΙΘ σε διάλογο και αν αυτό αρνηθεί να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν το καθήκον τους όπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα με βάση τις δοσμένες συνθήκες,  υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά και συνταγματικά δικαιώματα όλων.

10.                        Με βάση τα παραπάνω ως Σύλλογος Διδασκόντων του ………… δηλώνουμε ότι η παροχή σύγχρονης  εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  στο Σχολείο μας είναι εξαιρετικά δυσχερής. Παράγει σημαντικούς κινδύνους για την συναισθηματική καλλιέργεια και την ψυχική υγεία των μικρών μαθητών και παράλληλα εντείνει τις ενυπάρχουσες ανισότητες και δημιουργεί αποκλεισμούς από το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας. Ταυτόχρονα δηλώνουμε ότι ο Σύλλογος και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες του κάθε τμήματος και του Σχολείου, θα επιλέξουμε τα μέσα και τη μορφή της επικοινωνίας μας και θα οργανώσουμε το διδακτικό μας έργο και την επαφή με τους/τις μαθητ(ρι)ές.

11.              Ως εκπαιδευτικοί προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης προς τους/τις μαθητ(ρι)ές μας, τους γονείς τους και την κοινωνία και με τα μέσα που διαθέτουμε θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό και τον κοινωνικό μας ρόλο.



       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συλλογή στοιχείων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2022 για προσφυγή για την μονιμοποίησή τους

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες του 2022 να μας αποστείλουν (στο zsylpe@gmail.com ) μέχρι την Πέμπτη 14/11 για να κοι...