Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

Κινητοποιήσεις για μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ, ενάντια στο προσοντολόγιο, την αξιολόγηση και το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο – Κάλεσμα συντονισμού εκπαιδευτικών σωματείων της Θεσσαλονίκης

Αμπελόκηποι, 18/1/2020
Στη «χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας», σαν γίνεις υπουργός μπορείς ότι θέλεις να δηλώνεις. Έτσι εν έτει 2020, “χωρίς μνημόνια” πια και με την “ανάπτυξη” προ των πυλών, ακούς πως με τα 580 ευρώ του “μισθού” σου ανήκεις στη μεσαία τάξη, πως είναι “ατομική σου ευθύνη” αν η τράπεζα σου αρπάξει σε πλειστηριασμό το σπίτι, πως σαν νέος εκπαιδευτικός (και γενικά εργαζόμενος) θα συνεχίσεις να λιώνεις μες στις μυλόπετρες της αναπλήρωσης, της αδιοριστίας και της ανεργίας, της ελαστικής και υποαμειβόμενης εργασίας...
Γενάρη μήνα πια και παρά τις 38.000 προσλήψεις αναπληρωτών, χιλιάδες τα κενά ακόμη στα σχολεία κι οι μόνιμοι διορισμοί και πάλι στις καλένδες. Αρένα η εκπαίδευση και καθένας/μία υπεύθυνοι κι υπαίτιοι για την εργασιακή τους “τύχη”, χωρίς μερίδιο σε τούτο να ‘χουν κυβερνήσεις, Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, αυτοί που 10 τόσα χρόνια τους διορισμούς έχουν μηδενίσει, που τη μόνιμη και σταθερή δουλειά ως συλλογικό δικαίωμα (και) με το “προσοντολόγιο” καταργούν και την υποχρέωση του κράτους να παρέχει δημόσια και δωρεάν μόρφωση σε όλα τα παιδιά αμφισβητούν…  
Οι ελάχιστοι σε σχέση με τις ανάγκες 4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή δεν έγιναν ακόμη, ενώ οι της γενικής αγωγής ανακοινώνονται και ξανα-ανακοινώνονται, χωρίς ούτε ευρώ να έχει προϋπολογιστεί για την πραγματοποίησή τους. Το μόνο σίγουρο στο γκρίζο αυτό τοπίο για τους 150.000 αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς είναι η προαναγγελθείσα απόλυσή τους, ο αποκλεισμός για μια 3ετία 2.500 αναπληρωτών στην Ειδική από τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών, επειδή δεν πλήρωσαν ένα παράβολο 3 ευρώ(!!!) ή κάποιο άλλο σφάλμα έκαναν στην ηλεκτρονική διαδικασία ενώ και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί χάνουν μέχρι και δυο χιλιάδες θέσεις στους πίνακες του προσοντολογίου, που πριμοδοτεί τα λεγόμενα «ακαδημαϊκά προσόντα» έναντι της μακρόχρονης προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο…
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ προωθείται η δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να υποβάλουν αιτήσεις στην προκήρυξη της γενικής αγωγής. Σε ένα νομοσχέδιο που προωθεί τη σύνδεση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγησή τους (εσωτερική και εξωτερική), θεσμοθετείται και η εξίσωση των (επί πληρωμή) πτυχίων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων και των παραρτημάτων τους στην Ελλάδα με τα πτυχία του δημόσιου πανεπιστήμιου, η οποία θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών) και την πλήρη εμπορευματοποίηση των πτυχίων. Ταυτόχρονα αυξάνει την τιμωρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αν παραιτηθούν σε 3ετία αποκλεισμού
Αλλά, ως γνωστόν, «ενός κακού μύρια έπονται». Έτσι και για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς η υπό ψήφιση αξιολόγηση των ΑΕΙ αλλά και οι σχετικές δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών καταδεικνύουν με σαφήνεια τα επόμενα βήματά τους, με την εισαγωγή της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα νέες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις προωθούνται προς ψήφιση μέχρι τέλη Φλεβάρη, με τις οποίες (και παρά τα περί αυξήσεων φληναφήματα) επεκτείνεται ακόμη περισσότερο ο εξαναγκασμός παραμονής (και) των εκπαιδευτικών στην υπηρεσία μέχρι τα βαθιά γεράματα…
Γίνεται όλο και πιο φανερό ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, όλα τα μέτρα συνδέονται μεταξύ τους και από μια λεπτή κλωστή διαπερνιούνται, το ευέλικτο, “αυτόνομο” και ανταγωνιστικό σχολείο που οραματίζονται, κατά παραγγελία της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Γίνεται όλο και πιο καθαρό ότι το προσοντολόγιο του Γαβρόγλου που επιχειρεί να εφαρμόσει και η παρούσα κυβέρνηση (“διανθίζοντάς” το και με το γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ) δεν στοχεύει στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών αλλά κατά κύριο λόγο αποτελεί ένα σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, μια από τις πιο επιθετικές μορφές αξιολόγησης εργαζομένων πριν ακόμα δουλέψουν. Είναι μια ακόμα τρικλοποδιά για τους εκπαιδευτικούς, αφού όχι μόνο δεν προτίθεται να μονιμοποιήσει τους/τις αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο, αλλά επιδιώκει να φέρει τις χειρότερες δυνατές συνθήκες εργασίας στους ελαστικά εργαζόμενους της εκπαίδευσης. Αυτή η επίθεση δεν είναι μόνο απέναντι στους αναπληρωτές αλλά μέσω της αξιολόγησης επεκτείνεται και στους μόνιμους. Πολύ περισσότερο όμως είναι μια επίθεση στο δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.
Κι αν αυτή είναι η δική τους «κανονικότητα» άλλο σε μας δεν μένει παρά η ανατροπή της! Μας κήρυξαν τον πόλεμο! Να απαντήσουμε!
Πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε σημείο χωρίς επιστροφή, πρέπει να ορθώσουμε ανυπέρβλητα εμπόδια στην κυβερνητική επιθετικότητα, ένα μαζικό ανυποχώρητο πανεκπαιδευτικό κίνημα να στήσει φραγμό στη νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική καταιγίδα που εξαπολύει η κυβέρνηση. Απαιτείται άμεσα, οι Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι Π.Ε. και οι ΕΛΜΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονείς να πάρουν θέση. Με πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική κινητοποίηση, να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις συνελεύσεις. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Όπως το Γενάρη του 2019, στον ανταγωνισμό και την ανασφάλεια απαντάμε συλλογικά και μαχητικά μέχρι την νίκη, την κατάργηση του ν.4589 και την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
Το Δ.Σ. του Ζ’ Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης καλεί τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να κηρύξουν άμεσα απεργιακό αγώνα αντίστοιχο με το τρομακτικό μέγεθος της επίθεσης που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί της (διορισμένοι κι αδιόριστοι).
ü     Συμμετέχουμε στην 3ωρη στάση εργασίας που έχει προκηρυχθεί από την ΔΟΕ (με ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ) και τη συγκέντρωση που οργανώνεται από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης, τη μέρα ψήφισης του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, 12.30μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου
ü     Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ, να κηρύξουμε πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα, στις 31 Ιανουαρίου 2020 – Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την κινητοποίηση (λεωφορεία κ.ά.)
ü     Καλούμε Σύσκεψη Συντονισμού Εκπαιδευτικών Σωματείων της Θεσσαλονίκης για την οργάνωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, συγκεντρώσεων και άλλων αναγκαίων δράσεων, την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020, στις 6μ.μ., στην ΕΔΟΘ
ü     Συμμετέχουμε (μαζί με 74 μέχρι στιγμής Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ απ’ όλη τη χώρα) στην απεργία-αποχή κατά της αξιολόγησης/αυτοξιολόγησης καθώς και τις κινητοποιήσεις ενάντια στο νέο αντιασφαλιστικό έκτρωμα
Να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και η εξίσωση των τίτλων των κολεγίων με τα πανεπιστημιακά πτυχία των εκπαιδευτικών
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών - Κατάργηση του Προσοντολογίου των απολύσεων - Μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία!
Όχι στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση! Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο!
Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθός και ζωή μ’ αξιοπρέπεια για όλους/ες!
Όχι στο νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο!

Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
  
 Η πρόεδρος                                  Ο γεν. γραμματέας     

           Δέσποινα Σαββίδου                                         Ηλίας Σμήλιος                

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κατακρήμνιση των εξετάσεων «PISA». Μεγάλη ήττα Κεραμέως με 78,1 % αποχή από τις εξετάσεις στα σχολεία του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε.

  Αμπελόκηποι, 19 /5/2022 Όπως σε όλη τη χώρα έτσι και στην περιοχή του Συλλόγου μας η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πα...