Αμπελόκηποι, 5/6/2018
Μετά
από μια σειρά μέτρων που προωθούν την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την ελαστικοποίηση
των εργασιακών σχέσεων και την κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε ένα ακόμη και πολύ σημαντικό
βήμα για την αυταρχικοποίηση δομών και διαδικασιών της εκπαίδευσης και την επαναφορά της αξιολόγησης.
Με το νομοσχέδιο
για τις «υποστηρικτικές δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»
που η κυβέρνηση επιδιώκει να ψηφίσει, με
τη διαδικασία του κατεπείγοντος, την Πέμπτη 7/6 συμπληρώνεται το
αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και διαμορφώνεται το
έδαφος για τη λειτουργία του σχολείου με επιχειρηματικούς όρους, στην
κατεύθυνση των εκθέσεων και των «καλών πρακτικών» του ΟΟΣΑ και των επιταγών της
Ε.Ε.
Δημιουργείται μια νέα πιο αυταρχική δομή ελέγχου των
σχολείων και των εκπαιδευτικών, τα ΠΕΚΕΣ, στα οποία ενσωματώνονται οι
αρμοδιότητες των ΠΕΚ και των σχολικών συμβούλων και έχουν την ευθύνη για
εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την παιδαγωγική καθοδήγηση, την επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας.
Στην ίδια κατεύθυνση, με την κατάργηση αντί της
αναγκαίας ενίσχυσης των ΚΕΔΔΥ και τη δημιουργία (με ενσωμάτωση και άλλων δομών)
των ΚΕΣΥ και χωρίς καμιά πρόβλεψη για το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, αποδομείται
περαιτέρω η ειδική αγωγή. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλάζουν
προσανατολισμό και γίνονται «Κέντρα εκπαίδευσης για την Αειφορία»,
συγκεντρώνοντας και τις αρμοδιότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας
και Πολιτιστικών Θεμάτων.
Επανέρχεται τέλος (ως βασικό προαπαιτούμενο άλλωστε
των συμφωνιών της κυβέρνησης με την Ε.Ε.) άμεσα η αυτοαξιολόγηση της σχολικής
μονάδας και των στελεχών εκπαίδευσης και στη συνέχεια και η αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών, που οεσμοθετείται ως αρμοδιότητα του ΙΕΠ, σύμφωνα με την
τελευταία εκδοχή του άρθρου 53 του νομοσχεδίου και παρά την πολυδιαφημισμένη
κατάργηση του Π.Δ. 152.
Γενικά το νομοσχέδιο κάνει το πρώτο και σημαντικότερο
βήμα για να περάσει η "κουλτούρα αξιολόγησης". Μετά την
αυτοαξιολόγηση και κατηγοριοποίησή τους, οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να βρουν τρόπους για να βελτιώσουν
τα "αποτελέσματά" τους, ώστε να τις επιλέγουν οι γονείς-πελάτες.
Πρόκειται για το προχώρημα της «αυτονομίας
της σχολικής μονάδας», έτσι ακριβώς όπως την εννοεί ο ΟΟΣΑ, με διευθυντή
μάνατζερ που θα βρίσκει πόρους για να λειτουργήσει το σχολείο, θα προσλαμβάνει
και θα αξιολογεί το προσωπικό.
Συνάδελφοι/ισσες,
Αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να
περάσει! Απαιτούμε την άμεση απόσυρσή
του και δηλώνουμε από τώρα ότι δεν θα επιτρέψουμε την εφαρμογή του. Με απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία
αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης και κάθε τύπου δράσεις θα βάλουμε και πάλι
φραγμό στην αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική.
Με βάση και τη σχετική απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του
Συλλόγου μας (5-6-2018) το Δ.Σ. μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της
πόλης καλεί σε
συγκέντρωση ενάντια
στην ψήφιση του νομοσχεδίου
την Πέμπτη 7
Ιουνίου, 1.30μ.μ., στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης
ΛΕΜΕ ΟΧΙ
- στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση
- στην επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης
- στην αποδόμηση της ειδικής αγωγής
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος Η γεν. γραμματέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου