Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση/αυτοξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού - Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις την Πέμπτη 4/2, 12μεσ., Άγαλμα Βενιζέλου

   
Αμπελόκηποι,
 1/2/2021

    

Μπροστά στη νέα έξαρση της πανδημίας και την παγκόσμια ανησυχία για την αντιμετώπισή της, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί άλλα τυρβάζει! Αφού τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου άνοιξαν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως κι αυτά της Πρωτοβάθμιας, χωρίς δηλ. να ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο για την προστασία της υγείας και της ζωής εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών, αφού κατάφερε να ξεσηκώσει φοιτητές, μαθητές κι εκπαιδευτικούς με το χουντικής έμπνευσης νομοσχέδιο που τα μεσάνυχτα της Παρασκευής κατέθεσε στη Βουλή (νέοι φραγμοί στην πρόσβαση στα ΑΕΙ, πανεπιστημιακή αστυνομία, κλείσιμο σχολών κ.ά.), αφού έδειξε το αντιεκπαιδευτικό μένος της και με την επέκταση του ωραρίου του νηπιαγωγείου, έρχεται τώρα με την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού να ανοίξει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.

Με την δημοσίευση στις 20 Ιανουαρίου της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», η οποία αποτελεί εξειδίκευση των νόμων 4692/2020 (Κεραμέως) και 4547/2018 (Γαβρόγλου), γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ήδη μέσα στον Φλεβάρη του 2021, ενώ έχει ανακοινωθεί η κατάθεση στη Βουλή στο αμέσως επόμενο διάστημα νομοσχεδίου για τα κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Όπως φαίνεται και στην υπουργική απόφαση η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι εσωτερική από τον Σύλλογο Διδασκόντων και εξωτερική (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και Π.Ε.Κ.Ε.Σ.) ενώ εμπλέκονται σε αυτές και άλλοι φορείς, από το Σχολικό Συμβούλιο μέχρι τα κυβερνητικά όργανα Ι.Ε.Π. και Α.ΔΙ.Π.Δ.Ε. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση 14 θεματικούς άξονες (που αναλύονται σε επιμέρους δείκτες) και τους οποίους θα επεξεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών του σχολείου, με υποχρεωτική συμμετοχή κάθε εκπαιδευτικού σε 2 τουλάχιστον από αυτές.

Είναι σημαντικό ακόμη να επισημάνουμε ότι από τους 14 παραπάνω άξονες μόνο οι 2 αναφέρονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα σε μια κατεύθυνση διερεύνησης της απόκτησης δεξιοτήτων και επίτευξης μετρήσιμων στόχων, αντί της πραγματικής γνώσης και κριτικής σκέψης. Οι υπόλοιποι άξονες είτε σχετίζονται με την εφαρμογή προγραμμάτων είτε με τη διοίκηση του σχολείου, τη συνεργασία με τοπικούς φορείς και εξεύρεση πόρων για την λειτουργία του είτε με την «επαγγελματική ανάπτυξη» των εκπαιδευτικών (συλλογή προσόντων). Εφαρμόζεται με άλλα λόγια το λεγόμενο αγγλοσαξονικό μοντέλο αξιολόγησης, γνωστό για τα αποτελέσματά του όπου έχει εφαρμοστεί: κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Από τα παραπάνω αλλά και τις ανακοινώσεις σχετικά με τα νομοσχέδια που ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα, γίνεται φανερό ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση επιδιώκουν εν μέσω πανδημίας και με την ασθενή (όπως υπολογίζουν) αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, να θεσμοθετήσουν κάθε στοιχείο της πολιτικής Ε.Ε., ΟΟΣΑ και μεγάλου κεφαλαίου για τη δόμηση ενός αντιδραστικού, αναχρονιστικού και απόλυτα προσαρμοσμένου στις ανάγκες της αγοράς εκπαιδευτικού συστήματος. Μια πολιτική που επιδίωξαν να περάσουν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και αμφισβητεί απροκάλυπτα τα μορφωτικά δικαιώματα παιδιών και νεολαίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ως Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης επιβεβαιώνουμε τις αποφάσεις μας και αποφάσεις των Γεν. Συνελεύσεων καθώς και την συνυπογραφή μας στο κοινό κείμενο των 77 Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων των Δημοτ. Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής να συμμετέχουν στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ που ομόφωνα αποφάσισε στην τελευταία συνεδρίασή του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. για την “Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση” σχολικής μονάδας. Συνολικότερα δε, όπως 3 δεκαετίες τώρα, όπως το 2014, έτσι και σήμερα με τους αγώνες μας να βάλουμε φραγμό στην αξιολόγηση, να διεκδικήσουμε παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο!

Συνάδελφοι/ισσες,

Τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα κι όλη τη χώρα που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 28/1, απέναντι στην κυβερνητική επίθεση στα κοινωνικά δικαιώματα, την συνεχώς εντεινόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική αλλά και την όξυνση της καταστολής και της περιστολής των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, δείχνουν το δρόμο: μέσα από το συντονισμό και την οικοδόμηση πανεκπαιδευτικού μετώπου, φοιτητές-μαθητές-εκπαιδευτικοί θα γίνουμε ο κυματοθραύστης στην αντιεκαπιδευτική λαίλαπα που θα δώσει διέξοδο στην συσσωρευμένη λαϊκή αγανάκτηση για την κοινωνική αναλγησία της κυβέρνησης, θα πυροδοτήσει τη λαϊκή αντίδραση για την ανατροπή τους.

Ο Ζ’ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης στηρίζει  τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις που εκπαιδευτικά σωματεία και φοιτητικοί σύλλογοι πραγματοποιούν σε όλη τη χώρα και στη Θεσσαλονίκη

την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021, 12μεσ., στο Άγαλμα Βενιζέλου

κηρύσσοντας διευκολυντική 2ωρη στάση εργασίας και ζητώντας την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας.

Το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κατακρήμνιση των εξετάσεων «PISA». Μεγάλη ήττα Κεραμέως με 78,1 % αποχή από τις εξετάσεις στα σχολεία του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε.

  Αμπελόκηποι, 19 /5/2022 Όπως σε όλη τη χώρα έτσι και στην περιοχή του Συλλόγου μας η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πα...