Τρίτη 3 Απριλίου 2018

ΥΠΟΜΝΗΜΑ για την καθολική εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία της περιοχής μας


Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεκαετίες τώρα αγωνιζόμαστε για την καθιέρωση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης που θα παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Σύμφωνα με τις σύγχρονες επιστημονικές απόψεις το Νηπιαγωγείο είναι η πρώτη και ίσως η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη στη ζωή του παιδιού επαφή με τον θεσμό του σχολείου. Είναι η σχολική βαθμίδα στην οποία το νήπιο έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τις πιο επίσημες παραλλαγές της γλώσσας (είτε αυτή είναι μητρική είτε δεύτερη γλώσσα, όπως συμβαίνει για πολλά παιδιά σήμερα στο ελληνικό σχολείο), τους αριθμούς και τη χρήση τους, τη φύση και γενικά το περιβάλλον καθώς και τα σύμβολα της γνώσης. Για τους λόγους αυτούς έχει σχεδόν αποφασιστικές για το μέλλον του παιδιού επιπτώσεις, καθορίζει εάν το παιδί των 4-6 χρόνων θα αποκτήσει θετική ή αρνητική σχέση με τον σχολικό θεσμό. Ειδικότερα η συνύπαρξη των νηπίων και προνηπίων και οι μεικτές ομάδες που δημιουργούνται είναι πολύ σημαντικές για την κοινωνικοσυναισθηματική τους ανάπτυξη, γιατί μπορούν να εξασφαλίσουν ένα θεραπευτικό περιβάλλον για  παιδιά που είναι κοινωνικά ανώριμα. Ταυτόχρονα καλλιεργούν και την πνευματική ανάπτυξη καθώς τα νήπια των 4 χρόνων γίνονται πιο ικανά στο να παρατηρούν και να μαθαίνουν από τα  πιο έμπειρα νήπια των 5 χρόνων, ενώ και τα μεγαλύτερα παιδιά μαθαίνουν από την υποστήριξη της μάθησης των μικρότερων τους. Γι αυτό και είναι αναγκαίο να εφαρμοστεί άμεσα  η  2χρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, ώστε να έχουν  όλα τα νήπια 4-6 χρόνων ίσες εκπαιδευτικές αφετηρίες.
Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια κυβερνήσεις και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμπαίζουν τον κλάδο και όλη την κοινωνία με συνεχείς υποσχέσεις για ικανοποίηση του αιτήματος, πότε υιοθετώντας το κατά το ήμισυ, με την καθιέρωση το 2006 της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και πότε όπως σήμερα με το άρθρο 33 του Ν. 4521/2018 υιοθετώντας το συνολικά αλλά παραπέμποντας την υλοποίησή του σε βάθος τριετίας. Και όπως το 2006 έτσι και σήμερα η υλοποίηση της νομοθετικής ρύθμισης κινδυνεύει να μείνει «κενό γράμμα» αν δεν συνοδεύεται από τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή της (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, διορισμοί νηπιαγωγών κ.ά.), εξυπηρετώντας έτσι τις επιταγές της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ και τις επιδιώξεις του ιδιωτικού κεφαλαίου για ιδιωτικοποίηση και της εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. απαιτούμε την άμεση καθολική εφαρμογή σε όλη τη χώρα της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Για την εφαρμογή της απαιτούμε τη λήψη από την πολιτεία όλων των αναγκαίων μέτρων, όπως η ανέγερση ή εύρεση των κατάλληλων σχολικών κτιρίων και ο πλήρης εξοπλισμός τους καθώς και ο διορισμός του αναγκαίου αριθμού μόνιμων νηπιαγωγών.

Στην κατεύθυνση αυτή ο Σύλλογός μας καταθέτει το συγκεκριμένο υπόμνημα, θεωρώντας (και αποδεικνύοντας με συγκεκριμένα στοιχεία αλλά και προτάσεις προσωρινής και οριστικής λύσης για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων) ότι μπορεί να εφαρμοστεί ήδη από το σχολικό έτος 2018-19 η 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή στα Δημόσια Νηπιαγωγεία των Δήμων Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Παύλου Μελά (Σταυρούπολης).

Σημειώνουμε ταυτόχρονα ότι:
α) οι προτάσεις προσωρινής λύσης αφορούν σε τμήματα νηπιαγωγείων που δεν υπερβαίνουν τον αριθό των 22-23 παιδιών ανά τμήμα (και σε κάποιες περιπτώσεις των 20 παιδιών, λόγω μικρών αιθουσών) ώστε να εξασφαλίζονται σε ένα βαθμό οι παιδαγωγικοί όροι λειτουργίας του νηπιαγωγείου και χωρίς ασφαλώς να απεμπολούμε το αίτημα της νομοθετικής μείωσης της αναλογίας μαθητών/τμήμα
β) στις προτάσεις θεωρούμε ελαφρώς μειούμενο τον αριθμό των νηπίων και προνηπίων, με βάση τη γενική τάση που παρατηρείται και καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα
γ) θεωρούμε απόλυτα αναγκαία την ίδρυση ολοήμερων τμημάτων σε όλα τα νηπιαγωγεία και ταυτόχρονα τον εξοπλισμό τους με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή και την πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού

Δηλώνουμε τέλος την ταύτισή μας με το κοινωνικό αίτημα να γίνουν δεκτά όλα τα παιδιά 0-4 χρόνων που οι γονείς τους το επιθυμούν σε δημόσιους/δημοτικούς δωρεάν παιδικούς/βρεφονηπιακούς σταθμούς και τασσόμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα των εργαζόμενων στην Τ.Α. για προσλήψεις μόνιμων βρεφονηπιοκόμων και όλου του αναγκαίου για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών προσωπικού.

Α. Νηπιαγωγεία Αμπελοκήπων
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
1ο Αμπ/πων
Πανταζοπούλου 10
(6ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
17
5
22
2ο Αμπ/πων
Δημοσθένους 5
(8ο Ν/γείο)
1
9
9
18
3ο Αμπ/πων
Φιλιππουπόλεως 58
(4ο Δ.Σ. & 4ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
16
6
22
4ο Αμπ/πων
Φιλιππουπόλεως 58
(3ο Δ.Σ. & 3ο Ν/γείο)
2 
29
16
45
5ο Αμπ/πων
Τέρμα Φιλιππουπόλεως
2  +  Ολοήμ.
27
14
41
6ο Αμπ/πων
Πανταζοπούλου 10
(1ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
16
5
21
7ο Αμπ/πων
Τζεκάκη
(2ο-12ο Δ.Σ.)
1
12
7
19
8ο Αμπ/πων
Ελευθερίας 4
(2ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
19
15
34
9ο Αμπ/πων
Πανταζοπούλου 51
2  +  Ολοήμ.
23
21
44
10ο Αμπ/πων
Βύρωνος & Κέννεντυ
1
12
9
21
11ο Αμπ/πων
Ευριπίδου 5
(13ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
15
7
22
12ο Αμπ/πων
Ελευθερίας 48
2  +  Ολοήμ.
35
9
44
13ο Αμπ/πων
Ευριπίδου 5
(11ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
14
8
22
14ο Αμπ/πων
Μαραθώνος 13
2  +  Ολοήμ.
24
21
45
15ο Αμπ/πων
Μενελάου 3
2  +  Ολοήμ.
33
14
47
ΣΥΝΟΛΟ

22
+ 11 Ολοήμ.
301
166
467

Παρατηρήσεις – Προτάσεις
1.    Μέσος όρος μαθητών/τμήμα: 21,22
2.    Προνήπια είναι το 35% περίπου του συνολικού αριθμού των παιδιών που φοιτούν στα 22 τμήματα των νηπιαγωγείων των Αμπελοκήπων
3.    Από τα στοιχεία του πίνακα Α, φαίνεται ότι τα 10ο και 14ο Ν/γεία Αμπελοκήπων μπορούν να απορροφήσουν τα προνήπια των περιοχών ευθύνης τους
4.    Τα 5ο και 9ο Ν/γεία φαίνεται ότι μπορούν οριακά να απορροφήσουν τα προνήπια των περιοχών ευθύνης τους, πιθανόν με μετακίνηση μικρού αριθμού παιδιών από το ένα στο άλλο.
5.    Τα 2ο και 8ο, τα οποία βρίσκονται εντός του ίδιου αύλειου χώρου (περιοχή Σκεπάρνη), φαίνεται επίσης ότι μπορούν να απορροφήσουν τα προνήπια των περιοχών ευθύνης τους. Επιπλέον στο κτίριο του 2ου Ν/γείου υπάρχει και δεύτερη αίθουσα διδασκαλίας η οποία τη φετινή χρονιά χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη, αναγκαία για τη λειτουργία των 2 Ν/γείων. Με την αλλαγή των ορίων της σχολικής περιφέρειας των δύο Ν/γείων μπορεί το 2ο να λειτουργήσει και πάλι ως 2/θ. και να δεχτεί νήπια και προνήπια που δεν μπορούν να απορροφηθούν από όμορα Ν/γεία.

Α1. Περιοχή Δημαρχείου-Μεταγωγών
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
3ο Αμπ/πων
Φιλιππουπόλεως 58
(3ο Δ.Σ. & 4ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
16
6
22
4ο Αμπ/πων
Φιλιππουπόλεως 58
(3ο Δ.Σ. & 3ο Ν/γείο)
2
29
16
45
ΣΥΝΟΛΟ

3 + 1 Ολοήμ.
45
22
67


Α2. Περιοχή πλατείας Επταλόφου
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
1ο Αμπ/πων
Πανταζοπούλου 10
(6ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
17
5
22
6ο Αμπ/πων
Πανταζοπούλου 10
(1ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
16
5
21
7ο Αμπ/πων
Τζεκάκη
(2ο-12ο Δ.Σ.)
1
12
7
19
ΣΥΝΟΛΟ

3  + 2 Ολοήμ.
45
17
62



Α3. Περιοχή Καϊστρίου-Ακριτών
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
11ο Αμπ/πων
Ευριπίδου 5
(13ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
15
7
22
12ο Αμπ/πων
Ελευθερίας 48
2  +  Ολοήμ.
35
9
44
13ο Αμπ/πων
Ευριπίδου 5
(11ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
14
8
22
15ο Αμπ/πων
Μενελάου 3
2  +  Ολοήμ.
33
14
47
ΣΥΝΟΛΟ

6 + 4 Ολοήμ.
97
38
135

6.    Στα υπόλοιπα 9 Νηπιαγωγεία των Αμπελοκήπων φοιτά μικρός αριθμός προνηπίων και με τη μετατροπή/λειτουργία των περισσότερων από αυτά σε 1/θ. τα τελευταία χρόνια (για τη λειτουργία τους ως πρωινά και ολοήμερα χωρίς την κατασκευή των αναγκαίων νέων σχολικών κτιρίων) φαίνεται να αδυνατούν σήμερα να φιλοξενήσουν όλα τα προνήπια των περιοχών τους. Είναι αναγκαίο να γίνει αλλαγή των ορίων των σχολικών περιφερειών, να ιδρυθούν 4 νέα τμήματα (συμπεριλαμβανομένου αυτού του 2ου Ν/γείου) και να κατασκευαστούν οι ανάλογες αίθουσες ή να αξιοποιηθούν υπάρχουσες.
7.    Για την υποδοχή των προνηπίων της σημερινής σχολικής περιφέρειας των 3ου και 4ου Ν/γείων χρειάζεται ένα ακόμη τμήμα (βλ. Πίνακα Α1), όπως και για τα παιδιά των 1ου, 6ου και 7ου Ν/γείων (βλ. Πίνακα Α2) ενώ για τα παιδιά των 11ου, 12ου, 13ου και 15ου Ν/γείων χρειάζεται η λειτουργία 2 νέων τμημάτων (βλ. Πίνακα Α3). Για την προσωρινή κάλυψη των αναγκών αυτών  προτείνεται (ταυτόχρονα ε την αλλαγή των ορίων των σχολικών περιφερειών και την προαναφερθείσα επαναλειτουργία δεύτερου τμήματος στο 2ο Ν/γείο) η χρησιμοποίηση 1 αίθουσας των όμορων Δημοτ. Σχολείων για τα 1ο-6ο-7ο Ν/γεία και 2 αιθουσών για τα 11ο-12ο-13ο-15ο Ν/γεία (μεταφορά ενός εκ των 11ου και 13ου Ν/γειων).
8.    Για την οριστική λύση του κτιριακού προβλήματος των Νηπιαγωγείων των Αμπελοκήπων πρέπει να διεκδικήσουμε άμεσα την κατασκευή νέου κτιρίου για το 6ο Ν/γείο ώστε 1ο και 6ο να λειτουργήσουν ως 2/θεσια ολοήμερα καθώς και την κάλυψη των κτιριακών αναγκών του 13ου Ν/γείου ώστε να λειτουργήσουν ως 2/θ. ολοήμερα και το 11ο και το 13ο αλλά και την βελτίωση των κτιριακών υποδομών των 3ου, 4ου, 7ου και 10ου Ν/γείων ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Ν/γεία των Αμπελοκήπων με παιδαγωγικά αποδεκτή αναλογία μαθητών ανά τμήμα, ολοήμερα τμήματα κλπ.



Β. Νηπιαγωγεία Μενεμένης
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
1ο Μενεμένης
Κυρίμη 18
(4ο Ν/γείο)
1  +  Ολοήμ.
23
0
23
2ο Μενεμένης
Δενδροπόταμος
2  +  Ολοήμ.
26
15
41
3ο Μενεμένης
Κουντουριώτου 42
2  +  Ολοήμ.
33
7
40
4ο Μενεμένης
Κυρίμη 18
(1ο Ν/γείο)
2
Βάρδια
20
14
34
6ο Μενεμένης
Γληνού-Καζαντζάκη
2  +  Ολοήμ.
26
13
39
ΣΥΝΟΛΟ

9 + 4 Ολοήμ.
128
49
177

Παρατηρήσεις – Προτάσεις
1.    Μέσος όρος μαθητών/τμήμα: 19,67
2.    Προνήπια είναι το 28% περίπου του συνολικού αριθμού των παιδιών που φοιτούν στα 9 τμήματα των νηπιαγωγείων της Μενεμένης
3.    Άμεση ανάγκη, ανεξάρτητη από την εφαρμογή της 2χρονης, η κατασκευή νέου κτιρίου για το 4ο 2/θ. Ν/γείο Μενεμένης, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της διπλοβάρδιας
4.    Από τα στοιχεία του πίνακα Β,  τα 2ο και 6ο Ν/γεία φαίνεται να μπορούν να απορροφήσουν (οριακά) τα προνήπια των περιοχών ευθύνης τους (Δενδροπόταμος και Καζαντζάκη, αντίστοιχα).
5.    Για την απορρόφηση των προνηπίων της περιοχής ευθύνης των 1ου και 4ου νηπιαγωγείου απαιτείται η ανάπτυξη του 1ου 1/θ. Ν/γείου σε 2/θ. και (μέχρι την ανέγερση νέου κτιρίου για το 4ο Ν/γείο) να λειτουργήσει ως παράρτημα με την εύρεση αίθουσας σε παρακείμενο Δημοτικό Σχολείο ή άλλο δημοτικό κτίριο και σε έσχατη περίπτωση με την ολιγόχρονη ενοικίαση κατάλληλου καταστήματος
6.    Για την απορρόφηση των προνηπίων της περιοχής ευθύνης του 3ου Ν/γείου απαιτείται η ίδρυση του 5ου 1/θ. Ν/γείου Μενεμένης και μέχρι την ανέγερση νέου κτιρίου για τη στέγασή του, να λειτουργήσει σε αίθουσα παρακείμενου Σχολείου ή άλλου δημοτικού κτιρίου και σε έσχατη περίπτωση με την ολιγόχρονη ενοικίαση κατάλληλου καταστήματος.
7.    Είναι αναγκαία η καταγραφή των μελλοντικών αναγκών για την κατασκευή των αναγκαίων αιθουσών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Ν/γεία της Μενεμένης με παιδαγωγικά αποδεκτή αναλογία μαθητών ανά τμήμα, ολοήμερα τμήματα κλπ.



Γ. Νηπιαγωγεία Σταυρούπολης
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
1ο Σταυρούπολης
Γρ. Λαμπράκη 22
(1o Δ.Σ. - 19ο Ν/γειο)
1
13
5
18
2ο Σταυρούπολης
Φλέμινγκ 41
(22ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
19
10
29
3ο Σταυρούπολης
Ναβαρίνου 1
2  +  Ολοήμ.
20
16
36
4ο Σταυρούπολης
Δαβάκη 40
(5ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
15
13
28
5ο Σταυρούπολης
Δαβάκη 40
(4ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
18
15
33
6ο Σταυρούπολης
Σουλίου 32
2  +  Ολοήμ.
32
13
45
7ο Σταυρούπολης
Χαν. Γραβιάς
(9ο Δ.Σ.)
2
26
14
40
8ο Σταυρούπολης
Ωραιοκάστρου 139
2  +  Ολοήμ.
28
12
40
11ο Σταυρούπολης
Ψαρών 46
2  +  Ολοήμ.
14
16
30
12ο Σταυρούπολης
Χρυσοστ. Σμύρνης 18
(16ο Νηπ. και 16ο ΔΣ)
2  +  Ολοήμ.
27
12
39
13ο Σταυρούπολης
Αριστείδου 2
2  +  Ολοήμ.
21
11
32
14ο Σταυρούπολης
Δ. Γληνού 10
(23 Ν/γείο &14ο Δ.Σ.)
2  +  Ολοήμ.
21
16
37
15ο Σταυρούπολης
Περικλέους 23
2  +  Ολοήμ.
22
13
35
16ο Σταυρούπολης
Χρυσοστ. Σμύρνης 18
(12ο Νηπ. και 16ο ΔΣ)
1
11
10
21
17ο Σταυρούπολης
Αλ. Μινωτή 1
2  +  Ολοήμ.
21
21
42
18ο Σταυρούπολης
Άρη Βελουχιώτη 2
Νικόπολη
2  +  Ολοήμ.
23
15
38
19ο Σταυρούπολης
Γρ. Λαμπράκη 22
(1o Δ.Σ. & 1ο Ν/γειο)
2  +  Ολοημ.
24
7
31
20ο Σταυρούπολης
Περικλέους&17 Νοέμ
1
11
7
18
21ο Σταυρούπολης
Γ. Παπανδρέου 1
Νικόπολη
2
27
19
46
22ο Σταυρούπολης
Φλέμινγκ 41
(2ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
17
15
32
23ο Σταυρούπολης
Δ. Γληνού 10
(14 Ν/γείο &14ο Δ.Σ.)
1
9
11
20
24ο Σταυρούπολης
Γενναδίου & Κωλέττη
+παράρτημα Καζαντζάκη-Νικόπολη
3  +  Ολοήμ.
45
8
53
ΣΥΝΟΛΟ

41
+ 16 Ολοήμ.
464
279
743

Παρατηρήσεις – Προτάσεις
1.    Μέσος όρος μαθητών/τμήμα: 18,12
2.    Προνήπια είναι το 38% περίπου του συνολικού αριθμού των παιδιών που φοιτούν στα 41 τμήματα των νηπιαγωγείων της Σταυρούπολης
3.    Άμεση ανάγκη, ανεξάρτητη από την εφαρμογή της 2χρονης, η κατασκευή νέου κτιρίου για το 21ο 2/θ. Ν/γείο Σταυρούπολης καθώς και η ίδρυση (και κατασκευή κτιρίου) του 25ου Ν/γείου Σταυρούπολης ώστε να λυθεί το πρόβλημα της στέγασης Ν/γείων της Νικόπολης σε ενοικιαζόμενα καταστήματα.
4.    Από τα στοιχεία του πίνακα Γ, φαίνεται ότι τα 12 από τα 22 συνολικά Ν/γεία της Σταυρούπολης μπορούν να απορροφήσουν όλα τα προνήπια των περιοχών ευθύνης τους με τις υπάρχουσες σήμερα συνθήκες.
5.    Τα συστεγαζόμενα 1ο και 19ο Ν/γεία (Γρ. Λαμπράκη) καθώς και τα 12ο και 16ο (Χρυσ. Σμύρνης) μπορούν οριακά να φιλοξενήσουν το σύνολο των προνηπίων των περιφέρειάς τους, πολύ δε περισσότερο  αν σημειώσουμε ότι στα συγκεκριμένα Ν/γεία φιλοξενούνται και παιδιά που μεταφέρονται από άλλες περιοχές

Γ1. Περιοχή Μπουμπουλίνας-Δαβάκη
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
4ο Σταυρούπολης
Δαβάκη 40
(5ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
15
13
28
5ο Σταυρούπολης
Δαβάκη 40
(4ο Ν/γείο)
2  +  Ολοήμ.
18
15
33
6ο Σταυρούπολης
Σουλίου 32
2  +  Ολοήμ.
32
13
45
7ο Σταυρούπολης
Χαν. Γραβιάς
(9ο Δ.Σ.)
2
26
14
40
ΣΥΝΟΛΟ

8  + 3 Ολοήμ.
91
55
146

Γ2. Περιοχή Νικόπολης
Νηπιαγωγείο
Διεύθυνση-
Συστεγαζόμενο
Τμήματα-Ολοήμερο
Αριθμός Νηπίων
Αριθμός Προνηπίων
Σύνολο
18ο Σταυρούπολης
Άρη Βελουχιώτη 2
Νικόπολη
2  +  Ολοήμ.
23
15
38
21ο Σταυρούπολης
Γ. Παπανδρέου 1
Νικόπολη
2
27
19
46
24ο Σταυρούπολης
Γενναδίου & Κωλέττη
+παράρτημα Καζαντζάκη-Νικόπολη
3  +  Ολοήμ.
45
8
53
ΣΥΝΟΛΟ

7 + 2 Ολοήμ.
95
42
137

6.    Τα 6ο και 7ο Ν/γεία φιλοξενούν σήμερα μικρό αριθμό προνηπίων (βλ. Πίνακα Γ1). Θα μπορούσαν όμως να απορροφήσουν το σύνολο των προνηπίων της περιοχής με την αλλαγή των ορίων των σχολικών περιφερειών τους και την προώθηση ενός αριθμού παιδιών προς τα παρακείμενα 4ο και 5ο Ν/γεία.
7.    Για την υποδοχή των προνηπίων της περιοχής του 8ου Ν/γείου είναι αναγκαίο να αλλάξουν τα όρια των σχολικών περιφερειών ώστε να απορροφηθεί ένας αριθμός παιδιών από τα όμορα 11ο, 14ο-23ο και 2ο-22ο Ν/γεία.
8.    Για την απορρόφηση των προνηπίων της περιοχής Νικόπολης ως προσωρινή λύση (μέχρι την προαναφερθείσα ίδρυση νέου Ν/γειου και την ανέγερση νέων κτιρίων) απαιτείται η λειτουργία δύο νέων τμημάτων με την εύρεση αίθουσας σε παρακείμενο δημοτικό κτίριο ή σε έσχατη περίπτωση με την ολιγόχρονη ενοικίαση κατάλληλου καταστήματος
9.    Για την οριστική λύση του κτιριακού προβλήματος των Νηπιαγωγείων της Σταυρούπολης (και πέρα από τις προαναφερθείσες ανάγκες για την κατασκευή 2 κτίριων Ν/γείων στη Νικόπολη) πρέπει να διεκδικήσουμε άμεσα την κατασκευή νέου κτιρίου για το 7ο Ν/γείο (που συστεγάζεται σε δύσκολες συνθήκες με το 9ο Δ.Σ. Σταυρούπολης) ώστε να λειτουργήσει ως 2/θεσιο ολοήμερο καθώς και την ίδρυση και κατασκευή ενός ακόμη 2/θ. Νηπιαγωγείου στην περιοχή της Άνω Ηλιούπολης ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Ν/γεία της Σταυρούπολης με παιδαγωγικά αποδεκτή αναλογία μαθητών ανά τμήμα, ολοήμερα τμήματα κλπ.

                                            Για το Δ.Σ.
          Ο πρόεδρος                         Η γεν. γραμματέας

             Ηλίας Σμήλιος                        Σοφία  Καρασαρλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ των Σ.Ε.Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για τις νέες προσπάθειες εκφοβισμού των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, την απεργία-αποχή και τις μονιμοποιήσεις

  Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, Τις τελευταίες μέρες, σε μια νέα ενορχηστρωμένη από το ΥΠΑΙΘΑ προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, η Διεύθ...