Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους. Παρά τις δυσκολίες
συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα
τα μέσα. Από την πρώτη στιγμή της πραγματικά πρωτόγνωρης κατάσταση που βιώνουμε
ο εκπαιδευτικός κόσμος στάθηκε με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης στο πλευρό
των μαθητών και των οικογενειών τους. Δυστυχώς, φαίνεται ότι το Υπουργείο, αντί
να διευκολύνει την προσπάθεια που γίνεται, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια.
Πολλοί από εμάς λάβαμε ή θα λάβουμε emails από το Υπουργείο
για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης (webex). Ξεκίνησαν ήδη οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου
με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης. Δυστυχώς τις τελευταίες μέρες
εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους
Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης
πλατφόρμας. Ενώ ακόμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και με τις πλατφόρμες
της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το Υπουργείο φαίνεται να αδιαφορεί.
Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην
οποία φοιτούν μαθητές πολύ μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί
μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη
εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών.
Η επιλογή της γενίκευσης της σύγχρονης εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο κινείται
εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στη πράξη απαξιώνει την
προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα. Με βάση όλα τα παραπάνω σας ενημερώνουμε
για τα εξής ζητήματα.
1. Κανένας συνάδελφος
δεν είναι υποχρεωμένος να μπει στο link του Υπουργείου και να εφαρμόσει
υποχρεωτικά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
2. Αυτή τη στιγμή δεν απαιτείται καμία εμπλοκή των μαθητών
στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι όποιες συναντήσεις γίνουν,
έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς.
3. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα,
ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) στο
Δημοτικό τα οποία από ότι φαίνεται δε λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο π.χ. η ανάγκη
προμήθειας ειδικού τεχνικού εξοπλισμού (κάμερες), η αδυναμία ταυτόχρονης
παρακολούθηση του “μαθήματος” σε οικογένειες με δύo παιδιά κ.ο.κ. Το βασικό
είναι ότι τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να χειριστούν
τα μέσα, να συμμετέχουν με μια σχετική αυτονομία στην διαδικασία. Αναρωτιόμαστε
εάν τελικά το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι να γίνεται μάθημα στους γονείς ή
να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να είναι κοντά στα παιδιά.
Η επιλογή γενίκευσης αυτής της μορφής εκ των προτέρων αποκλείει χιλιάδες
μαθητές. Εγείρει πιο πολλά ζητήματα από όσα, το Υπουργείο υποστηρίζει ότι, θα
λυθούν.
Άρα:
Ο καθένας μπορεί να
συνεχίζει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα. Καμία πίεση και διοικητική
αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που
εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στα Δ.Σ. των ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
Η πρόεδρος Ο
γεν. γραμματέας
*Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία (4-3)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου