Τρίτη 29 Ιουνίου, 1μ.μ., άγαλμα Βενιζέλου
Λίγες μέρες μετά την ψήφιση του
αντεργατικού-αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη και
κατά την προσφιλή σε όλους/ες τους/τις υπουργούς Παιδείας τακτική, η κα
Κεραμέως και η κυβέρνηση φέρνουν μες στο κατακαλόκαιρο και με κλειστά σχολεία ορισμένες
από τις πιο αντιδραστικές νομοθετικές ρυθμίσεις,
συνεχίζουν την επίθεση ενάντια στο δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα
των εκπαιδευτικών. Η Νίκη Κεραμέως των κλειστών σχολείων, της τηλε-“εκπαίδευσης”
και της κάμερας στην τάξη, η υπουργός της αύξησης της αναλογίας μαθητών/τμήμα
και της παντελούς έλλειψης μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων,
παρουσίασε στις 22/6 στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το πολυνομοσχέδιο για την
ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία της σχολικής μονάδας το οποίο επιδιώκει να ψηφιστεί, όπως δήλωσε, μέσα στον Ιούλιο!
Πιο συγκεκριμένα
το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα εισάγει μια σκληρότατη εκδοχή ατομικής αξιολόγησης
του εκπαιδευτικού, με τετράβαθμη
κλίμακα που περιλαμβάνει τους χαρακτηρισμούς «μη
ικανοποιητικός-ικανοποιητικός-πολύ καλός-εξαιρετικός» και οι οποίοι θα
αποδίδονται μετά την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού μέσα κι έξω από την τάξη
από τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο. Ταυτόχρονα επανέρχεται
ο θεσμός του σχολικού συμβούλου και αυξάνεται μάλιστα ο αριθμός τους από 500 σε
800 ενώ και η θητεία των διευθυντών
σχολείων θα είναι 4ετής. Ενισχύοντας μάλιστα ακόμη περισσότερο τον ρόλο
των διευθυντών και απαξιώνοντας τον Σύλλογο Διδασκόντων (και την όποια
δημοκρατία στο σχολείο…) δημιουργεί μια “αυλή” γύρω τους αποτελούμενη από τους «μέντορες»
και τους «ενδοσχολικούς συντονιστές», οι οποίοι θα ορίζονται από τον διευθυντή
του σχολείου για την “υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου” και θα μοριοδοτούνται
γι αυτό κατά τις κρίσεις των στελεχών. Στα πλαίσια της «σχολικής αυτονομίας»
επίσης προβλέπεται η θεσμοθέτηση του «πολλαπλού βιβλίου», προωθώντας στην ουσία
την κατάργηση της δωρεάν παροχής σχολικών βιβλίων ενώ διευκολύνεται η εφαρμογή
εκπαιδευτικών προγραμμάτων από κάθε σχολείο (και η διαφοροποίηση). Ένα σύνολο δηλαδή από
νέες αντιδραστικές τομές στην εκπαίδευση, με
βάση τις επιταγές της Ε.Ε., του
ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, που διαμορφώνουν ένα σχολείο
αυταρχικό και βαθιά ελεγχόμενο από το κράτος και ταυτόχρονα ευέλικτο κι
υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς. Καθόλου άσχετο
βέβαια το ότι την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει στο γύψο τα
σωματεία και το εκπαιδευτικό κίνημα με την εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη.
Την ίδια στιγμή, στο τέλος μιας χρονιάς που για την λειτουργία των
σχολείων χρειάστηκε η πρόσληψη περισσότερων από 50.000 αναπληρωτ(ρι)ών
εκπαιδευτικών αλλά και συνταξιοδοτούνται περίπου 8.000 εκπαιδευτικοί, η
πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. εξακολουθεί να εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία μιλώντας για 5.250
μόνιμους διορισμούς μετά από 12 χρόνια μηδενικών μόνιμων διορισμών ενώ
ακόμα και οι 10.500 που προβλέπονται για τη διετία δεν καλύπτουν παρά το 20% μόνο των σημερινών κενών! Αντί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες,
σχεδιάζει τρόπους περικοπών τμημάτων και θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών ενάντια
στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Ταυτόχρονα
η συζήτηση για τους διορισμούς-ψίχουλα γίνεται με την απόλυτη εφαρμογή του
προσοντολογίου του Γαβρόγλου, με χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες κατακρημνισμένους
στους πίνακες ή εκτός πινάκων λόγω παραβόλου ή άλλων τεχνικών λαθών κλπ.
Δίπλα
στα παραπάνω έχουμε και την νέα αμφισβήτηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα
του σχολείου και των δομών του και συγκεκριμένα του ολοήμερου, καθώς με
πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση παρέχεται σε Δήμους και
ιδιώτες η δυνατότητα λειτουργίας ΚΔΑΠ αμέσως μετά τη λήξη του υποχρεωτικού
ωρολογίου προγράμματος του σχολείου (1.15μ.μ.), παράλληλα με το ολοήμερο και
εντός του σχολικού χώρου!!! Μεθοδεύεται, με άλλα λόγια, η κατάργηση του
ολοήμερου σχολείου και η μεταφορά λειτουργιών
του δημόσιου σχολείου στους δήμους και ιδιώτες αφού πέραν των παραπάνω, στο πρόγραμμα
δραστηριοτήτων των ΚΔΑΠ εντάσσεται η μελέτη των σχολικών μαθημάτων της
επόμενης ημέρας καθώς και δραστηριότητες μουσικής, εικαστικών, αθλητισμού κ.α.,
διδακτικά αντικείμενα που σήμερα παρέχονται από το ολοήμερο πρόγραμμα του
σχολείου.
Επιπρόσθετα δε να
αναφερθούμε και στη συνεχιζόμενη προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ. και τις ατέλειωτες
πιέσεις της εκπαιδευτικής ιεραρχίας για διαμόρφωση εσωτερικών κανονισμών
λειτουργίας σχολείων για το σχολικό έτος που ήδη έληξε (!!!), για να περάσει με
άλλα λόγια “από το παράθυρο” η πανηγυρικά απορριφθείσα από τους Συλλόγους
Διδασκόντων αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Συνάδελφοι/ισσες,
Απέναντι στις πολύ σοβαρές εξελίξεις
απαιτείται συντονισμένος αγώνας των Σ.Ε.Π.Ε. και των ΕΛΜΕ στην Θεσσαλονίκη και
πανελλαδικά, που όπως και με τα 77 Εκπαιδευτικά Σωματεία που από πέρυσι είχαν
συναποφασίσει την Απεργία-Αποχή, επιβάλλοντάς την στη συνέχεια και στις ΔΟΕ και
ΟΛΜΕ, έτσι και τώρα θα στήσει ανάχωμα στο πολυνομοσχέδιο και κάθε αντιδραστική
ρύθμιση που θα προσπαθήσει να επιβάλει το Υ.ΠΑΙ.Θ. Με επαγρύπνηση και την όποια
αναγκαία και δυνατή κινητοποίηση στο επόμενο διάστημα και Γενική Συνέλευση του
Συλλόγου τις πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς, προασπίζουμε το μορφωτικά
δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ.
του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης καλεί όλους και όλες
τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην συγκέντρωση
των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, την
Τρίτη 29 Ιουνίου, στη
1μ.μ., στο Άγαλμα
Βενιζέλου
ü ενάντια
στην ψήφιση του νέου αντιεκπαιδευτικού νομοσχέδιου Κεραμέως για την αξιολόγηση και την σχολική αυτονομία-ιδιωτικοποίηση,
καλώντας προετοιμάζοντας από τώρα και καλώντας την ΔΟΕ να κηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ
απέναντι και στην εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όπως και της
σχολικής μονάδας
ü για
την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης με μαζικούς μόνιμους
διορισμούς, τη μονιμοποίηση των αναπληρωτ(ρι)ών, με βάση το πτυχίο και όλη την
προϋπηρεσία
ü
για την κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη, με την ζωντανή μαχητική
δράση των σωματείων κόντρα στον κυβερνητικό
αυταρχισμό και την τρομοκρατία!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ, ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ!
Για το Δ.Σ. του Ζ΄
Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
Η πρόεδρος Ο γεν. γραμματέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου