Αμπελόκηποι,
6/10/2018
Συναδέλφοι/ισσες
Την Πέμπτη 11/10 θα
πραγματοποιηθεί Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου με θέματα τον Αγωνιστικό
προγραμματισμό του κλάδου και την εκπαιδευτική επικαιρότητα.
Άλλα μια σχολική
χρονιά μας βρίσκει με οξυμένα προβλήματα. Η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαπατήσει
για μια ακόμη φορά τους εκπαιδευτικούς με την εξαγγελία για 15.000 διορισμούς
εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ σε βάθος τριετίας! Τη στιγμή που η αδιοριστία
συνεχίζει την οδύσσεια των συναδέλφων αναπληρωτών- ωρομισθίων και τα κενά
παραμένουν μέχρι σήμερα , κυρίως στην
παράλληλη στήριξη. Το πιο επικίνδυνο είναι ότι θα ανοίξει η συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών/διορισμών
με το προσοντολόγιο, όπως προτείνει ο ΟΟΣΑ και η Ε.Ε..
Μπροστά μας έχουμε την
εφαρμογή του νόμου 4547/2018 με την επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού
Έργου. Ο νόμος αυτός προβλέπει τις «αποκεντρωμένες υπηρεσίες» Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη δημιουργία των Περιφερειακών Κέντρων
Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης
Εκπαίδευσης, που στελεχώνονται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Η
εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας μεταφέρεται στην Περιφέρεια,
με την διαμόρφωση μιας συγκεντρωτικής και γραφειοκρατικής δομής εποπτικού
ελέγχου σε σχολεία και εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο κρατά την υψηλή εποπτεία
της διαδικασίας.
Στην αρχή κάθε
σχολικού έτους θα συνέρχεται ο Σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας και θα
προγραμματίζει το εκπαιδευτικό έργο, παίρνοντας υπόψη την έκθεση αποτίμησης του
προηγούμενου σχολικού έτους και τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου, στο οποίο
συμμετέχουν εκπρόσωποι γονέων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μαθητών. Στη διάρκεια
του σχολικού έτους ο Σύλλογος Διδασκόντων θα συνέρχεται τακτικά και θα
παρακολουθεί την πορεία του προγραμματισμού. Στο τέλος του σχολικού έτους θα
προχωρά στην «αποτίμηση της υλοποίησης του προγραμματισμού» πάλι λαμβάνοντας
υπόψη τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου. Οι εκθέσεις προγραμματισμού και
αποτίμησης υποβάλλονται στο ΠΕΚΕΣ. Έργο των ΠΕΚΕΣ και των Συντονιστών είναι η
παρακολούθηση της διαδικασίας του προγραμματισμού και της αποτίμησης του
εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Επίσης το ΠΕΚΕΣ αφού «λάβει υπόψη τις
εκθέσεις αποτίμησης των σχολικών μονάδων θα συντάσσει συνολική συμπερασματική
έκθεση» της περιφέρειας του και θα την υποβάλει στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής
Πολιτικής. Τέλος οι θεματικοί άξονες αναφοράς του προγραμματισμού και ο τύπος
των εκθέσεων θα καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση. Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) παραμένει και
αναβαθμίζεται.
Είναι φανερό ότι
πρόκειται για την επαναφορά της «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας, όπου
για όλα υπεύθυνοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, θα λογοδοτούν και
θα αξιολογούνται από τη νέα αυτή δομή «αποκεντρωμένα» σε επίπεδο περιφέρειας. Η
αυτοαξιολόγηση θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση τις σχολικές μονάδες και σε
αποτύπωση της «αξιολόγησής» τους. Είναι το πρώτο βήμα της «αυτονομίας» της
σχολικής μονάδας, όπως την προτείνει ο Ο.Ο.Σ.Α. και η Ε.Ε. με τον διευθυντή
μάνατζερ που θα αναζητά πόρους και μέσα να λειτουργήσει, θα αξιολογεί και θα
προσλαμβάνει το προσωπικό, θα πλασάρει εκπαιδευτικά πακέτα για να προσελκύσει «πελάτες»-
μαθητές. Η «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας είναι το μέσο για την
ιδιωτικοποίηση της.
Συνάδελφοι/ισσες
Στη νέα αυτή προσπάθεια επιβολής της
αξιολόγησης πρέπει να οργανώσουμε την αντίστασή μας και να την ανατρέψουμε στην
πράξη, όπως κάναμε ήδη πολλές φορές στο παρελθόν. Να προετοιμαστούμε γι’ αυτή
τη μάχη. Να οργανώσουμε την Απεργία
–Αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων. Είναι μια νόμιμη μορφή πάλης που
χρησιμοποίησαν και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι για να σταματήσουν την
αξιολόγηση. Να απαιτήσουμε από τη ΔΟΕ να επαναβεβαιώσει την Απεργία- Αποχή.
Γιατί μόνο με τη
συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων μπορούμε να έχουμε τα καλύτερα
αποτελέσματα!
Η πρόεδρος Ο
γεν. γραμματέας
Σοφία Καρασαρλίδου Ηλίας Σμήλιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου