Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Αποφάσεις της Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης, στις 29/3/2022


1.   ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 6/4/2022

Συμμετέχουμε μαζικά στη Γενική Απεργία την Τετάρτη 6 του Απρίλη και καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στις απεργιακές συγκεντρώσεις, με κεντρικά αιτήματα:

· Όχι στον Πόλεμο – Όχι στην Ακρίβεια

· Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού για μια ζωή αξιοβίωτη

· Αύξηση των δαπανών για την Δημόσια Υγεία και Παιδεία και όχι για τους πολεμικούς εξοπλισμούς και την αστυνομία.

· Κατάργηση του αντεργατικού νόμου Χατζηδάκη

· Όχι στην αξιολόγηση, τις εξετάσεις PISA και τους εξεταστικούς φραγμούς στη μόρφωση – Κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου Κεραμέως

 

2.   ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ ενάντια στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η εκλογοαπαολογική Γενική Συνέλευση του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης επιβεβαιώνει την ψηφισμένη και από προηγούμενες Συνελεύσεις του Συλλόγου θέση υπέρ της Απεργίας αποχής από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Καλούμε για άλλη μια φορά την Δ.Ο.Ε. να επαναπροκηρύξει την Απεργία- Αποχή.

Μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία (Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ) ο Σύλλογός μας θα προχωρήσει στην κατάλληλη χρονική στιγμή με βάση τις εξελίξεις, στην προκήρυξη με εξώδικο της Απεργίας-Αποχής.

 

3.   ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Μείωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών στα επίπεδα του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα της σχολικής μονάδας και προσλήψεις νηπιαγωγών για την κάλυψη των ωρών της μείωσης του ωραρίου.

Κάλεσμα στους άλλους Σ.Ε.Π.Ε. της Θεσσαλονίκης και στη ΔΟΕ για άμεσες σχετικές δράσεις και κινητοποιήσεις.

 

4.   ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών (και ΕΕΠ-ΕΒΠ) για την κάλυψη όλων των αναγκών. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία

Κατάργηση του προσοντολογιου και του ν. Γαβρόγλου.

Συγκρότηση Επιτροπής Αναπληρωτών του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε.

 

5.   ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ PISA

Ο διαγωνισμός PISA από τη δεκαετία του 90 και μετά αποτέλεσε το όχημα για την προώθηση της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου. Διαμόρφωσε, παγκόσμια, ένα διεθνές πεδίο συγκρισιμότητας και ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων στη βάση αγοραίων κριτηρίων.  Διαμέσου των υποτιθέμενων αντικειμενικών του  αξιολογήσεων, συγκρότησε λίστες ταξινόμησης των δημόσιων  εκπαιδευτικών συστημάτων και προώθησε τον ανταγωνισμό τους ενώ η λειτουργία του δημόσιου σχολείου ταυτίστηκε με την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών.

 Τα θέματα του PISA επικεντρώνονται στις δεξιότητες της αγοράς και στον ευέλικτο εργαζόμενο της διεθνοποιημένης οικονομίας. Δεν αποτελούν οι συγκεκριμένες εξετάσεις μέσο για την προώθηση της μόρφωσης αλλά μετρούν τον βαθμό συμμόρφωσης κάθε εκπαιδευτικού συστήματος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΟΟΣΑ. Μετρούν και ταξινομούν αυτό που έχουν εκ των προτέρων, ορίσει οι γραφειοκράτες του ΟΟΣΑ  ως επιθυμητό. Πρόκειται για μια αυτοεπιβεβαίωση στο όνομα του διεθνοποιημένου κεφαλαίου και κυρίως μια «πολύτιμη» συμβολή στην προώθηση ενός σχολείου της αγοράς και του ιδιωτικού ελέγχου. O PISA συχνά έχει λειτουργήσει, σε πολλά εκπαιδευτικά συστήματα,  ως ο  κέρβερος  για να περπατήσει  η αξιολόγηση, οι σχολικές αγορές και τα σχολεία ιδιωτικού ελέγχου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να δούμε και τον εσωτερικό PISA της κυβέρνησης στην ΣΤ΄ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου. Επιδιώκει η κυβέρνηση της Ν.Δ στο όνομα των μετρήσιμων δεδομένων να βγάλει συμπεράσματα για τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο σε συγκεκριμένη αντιδραστική κατεύθυνση, προωθώντας με έναν ακόμη τρόπο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τελικά την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Θέλει να συνδέσει τη λειτουργία των σχολείων και το έργο των εκπαιδευτικών με τις μετρήσιμες αποδόσεις των μαθητών, δημιουργώντας και τράπεζα θεμάτων γι αυτά, αναπαράγοντας τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα εκπαιδευτικά μοντέλα και μια συντηρητική – τεχνοκρατική παιδαγωγική. Το έργο μας στη τάξη, ωστόσο, δεν μετριέται σε ποσοτικοποιημένες δεξιότητες αποτυπώνεται στο χαμόγελο στο παιδιών μας, στην αλληλεπίδραση, στη συμβολή μας να βοηθήσουμε τους πιο αδύναμους μαθητές, αυτούς που θέλει να εξαφανίσει  ο ΟΟΣΑ.

Μετά από πάρα πολλές δεκαετίες, μαθητές μας, μόλις 12 χρονών, πρόκειται και πάλι να δώσουν κεντρικές εξετάσεις. Ανώνυμες, προς το παρόν, αλλά θα βιώσουν το στίγμα της αποτυχίας και την κουλτούρα του ανταγωνισμού, ότι δηλαδή εμείς επιδιώκουμε να μην βιώσουν τα παιδιά του «του τελευταίου θρανίου».

Θαρρετά, με το μυαλό στο μέλλον και τη ψυχή μας στα παιδιά μπλοκάρουμε-ακυρώνουμε τον διαγωνισμό:

· Με ενημέρωση των Γονέων και όλης της κοινωνίας για τις στοχεύσεις του διαγωνισμού, υπονομεύουμε τη λογική του υπουργείου, επιδιώκοντας αποφάσεις μη συμμετοχής των μαθητών από τους Συλλόγους Γονέων

· Αρνούμαστε να συμμετέχουμε στο διαγωνισμό και με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων δεν στηρίζουμε καμιά από τις διαδικασίες

· Αποφασίζουμε ως Ζ΄ ΣΕΠΕ στάσεις εργασίας  και άλλες απεργιακές δράσεις για την μη εφαρμογή του διαγωνισμού στα σχολεία της περιοχής μας

· Καλούμε τη ΔΟΕ να αποφασίσει απεργία για το μπλοκάρισμα του διαγωνισμού και να αναδείξει το θέμα

 

Η πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης

 

Ιωάννα Σαββίδου            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κατακρήμνιση των εξετάσεων «PISA». Μεγάλη ήττα Κεραμέως με 78,1 % αποχή από τις εξετάσεις στα σχολεία του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε.

  Αμπελόκηποι, 19 /5/2022 Όπως σε όλη τη χώρα έτσι και στην περιοχή του Συλλόγου μας η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πα...